سبزترین راه حجت پورمحمد هستم. بنده قصد دارم در مورد مسایل دینی بنویسم. امیدوارم بتوانم. در مورد سوالات هم سعی بنده یافتن جواب متقن خواهد بود؛ ان شاء الله لینک کانال تلگرام: @hodjatpour tag:http://sobhsabz.mihanblog.com 2018-10-22T11:12:00+01:00 mihanblog.com وقتی علاقه‌ای برای ازدواج ندارد، می‌توانم اصرار کنم؟! 2016-06-23T05:55:11+01:00 2016-06-23T05:55:11+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/86 حجت پورمحمد زنان از نظر احساس و عاطفی، گویاترند و درک و فهم آنان درباره احساسات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و عواطف بیشتر است.[1] در برخی از مواقع خواستگاری روشن می شود که دختر خانم هیچ احساس علاقه و محبتی به آقا پسر ندارد به طوری که حتی صریحا اعلام می کند و از طرف دیگر آقا پسر برعکس، علاقه بیشتری نشان می دهد، این موضوع (عدم واکنش دختر خانم به علاقه و محبت) از دو حال خارج نیست یا از سر ناز هست و می خواهد میزان علاقه خواستگار را بسنجد و یا به طور واقع و حقیقی نسبت به این فرد هیچ حس و علاقه خاصی نداشته و تمایلی به همسری زنان از نظر احساس و عاطفی، گویاترند و درک و فهم آنان درباره احساسات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و عواطف بیشتر است.[1] در برخی از مواقع خواستگاری روشن می شود که دختر خانم هیچ احساس علاقه و محبتی به آقا پسر ندارد به طوری که حتی صریحا اعلام می کند و از طرف دیگر آقا پسر برعکس، علاقه بیشتری نشان می دهد، این موضوع (عدم واکنش دختر خانم به علاقه و محبت) از دو حال خارج نیست یا از سر ناز هست و می خواهد میزان علاقه خواستگار را بسنجد و یا به طور واقع و حقیقی نسبت به این فرد هیچ حس و علاقه خاصی نداشته و تمایلی به همسری با این فرد را ندارد. بهتر است در این موارد از طرف خانواده آقا پسر پیشنهاد یک جلسه خواستگاری داده شود و در این جلسه بعد از صحبت و گفتگو این تمایل یا عدم تمایل روشن شود، اگر علاقه ای هست می توان مقدمات ازدواج را زمینه سازی کرد و اگر علاقه ای از طرف دختر خانم نیست، علاقه یک طرفه از سوی اقا پسر دردی را دوا نمی کند و بهتر است وصلتی صورت نگیرد؛ چون علاقه و محبت پایه اساسی زندگی است و بدون آن زندگی تدوام نخواهد داشت. 
ازدواج با دختری که نمی خواد

]]>
محرم ترین مرد جهان 2016-01-08T19:36:28+01:00 2016-01-08T19:36:28+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/85 حجت پورمحمد ]]> نقی دلها 2013-05-15T03:20:31+01:00 2013-05-15T03:20:31+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/66 حجت پورمحمد بسم الله الرحمن الرحیمسوم ماه مبارک رجب مصادف است با شهادت دهمین امام شیعیان، امام علی النقی(علیه السلام)؛ این روز را بر تمام دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) تسلیت عرض می کنم و از خدامند منّان می خواهم ما را در راه این بزرگواران که تنها راه عبودیّت حضرت احدیّت است ثابت قدم بگرداند، انشاء الله.در سالهای اخیر دشمن غدّاره کش حملات بیشتری به جبهه حق داشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده، و دائما در حال طراحی نقشه حملات بعدی بوده است. البته با این کاری نداریم که چرا در این سالها ا بسم الله الرحمن الرحیم
سوم ماه مبارک رجب مصادف است با شهادت دهمین امام شیعیان، امام علی النقی(علیه السلام)؛ این روز را بر تمام دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) تسلیت عرض می کنم و از خدامند منّان می خواهم ما را در راه این بزرگواران که تنها راه عبودیّت حضرت احدیّت است ثابت قدم بگرداند، انشاء الله.
در سالهای اخیر دشمن غدّاره کش حملات بیشتری به جبهه حق داشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده، و دائما در حال طراحی نقشه حملات بعدی بوده است. البته با این کاری نداریم که چرا در این سالها این حملات افزایش داشته؟ آیا دشمن قویتر شده یا ضعیفتر و در حال غرق شدن که به هر مستمسکی چنگ انداخته؟ این بحث وقتی دیگر می طلبد که باید مفصلا بدان پرداخت ولی بصورت سربسته اشاره می کنم که اگر فرضا دشمن قویتر شده باشد ما هم قویتر شده ایم و کشورهای مسلمان یکی پس از دیگری از زیر سلطه غول غرب، خود را رها می کنند و این خبر خوبی برای بلوک غرب نیست. پس شاید در تحلیلی درست بتوان ادعا کرد آنها از موضع ضعف، به هر چه که بدستشان میرسد چنگ می اندازند تا بلکه خود را نجات دهند. و البته در این راه پیروزی از آن حق گرایان است.

امام علی النقی(علیه السلام) در این سالهای اخیر به انحاء گوناگون مورد هجمه بوده است؛ تخریب حرم مطهر، اجرای موسیقی هایی با مضمون اهانت به ساحت ایشان، طراحی کاریکاتورهای مختلف و ...
ابتدا باید بدانیم که تشکیک در اینکه اینها همه، برنامه ای از پیش طراحی شده بود، شکی بس ساده انگارانه است؛ چرا که پافشاری دشمن بر این کار باید ما را به این مضمون رهنمون کند که این همه اهانت، برنامه مند

است، زیرا مومنین را اشاره ای کافی ست.
حال سوالی اساسی در این بین مهم است که چرا امام نقی؟ چرا این امام خاص مورد این همه هجمه بوده است؟
شاید اگر به خودمان مراجعه کنیم به جواب سوالات بالا برسیم.
آیا تا به حال از خود پرسیده اید عوام جامعه شیعی (یعنی شیعیان غیر علماء) کدام امام را بیشتر از همه می شناسند؟ و نیز کدام امام را کمتر از همه؟
در جواب سوال اول شاید بفرمایید "امام علی، امام حسین، امام رضا، امام مهدی، امام باقر، امام صادق، امام موسی بن جعفر" و اما در مورد جواب سوال دوم چه؟
به نظر میرسد امامی که عوام جامعه شیعی کمترین شناخت را در موردش دارند امام هادی(علیه السلام) می باشد، چراکه امام اول و دوم و سوم (علیهم السلام) بخاطر پنج تن آل عبا بودن معروفند و امام سجاد(علیه السلام) بخاطر واقعه عاشورا و حضورشان در آن صحرای وانفسا در بین عوام شیعه معروفند؛ امام باقر و صادق(علیهما السلام) بخاطر اینکه اکثر معارف شیعی از این دو امام صادر شده معروفیت خاصی به آنها بخشیده است. امام کاظم(علیه السلام) بخاطر باب الحوائج بودن و نیز زندانی بودن آنهم به مدت طولانی شناخته شده بوده و امام رضا(علیه السلام) بخاطر اینکه در ایران بوده اند  برای ایرانی ها و اعراب شیعی شناخته شده اند؛ امام جواد نیز بخاطر ابن الرضا(علیهما السلام) بودن حداقل برای ما ایرانی ها معروف بوده، امام حسن عسکری نیز بخاطر اینکه پدر امام مهدی(علیهما السلام) بوده معروفتر گشته و امام مهدی(علیه السلام) که در معروف بودنشان هیچ شکی نیست؛ امام هادی النقی(علیه السلام) چه؟
از دلایل این کمی شناخت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1-از زمان امامت امام هادی(علیه السلام) شیعیان زیاد موفق به ارتباط با آن حضرت نمی شدند و علت آن، حضور ایشان در سامرا به اصرار متوکل عباسی بود، به گونه ای که امام هادی(علیه السلام) بیشتر توسط وکلای خود با مردم ارتباط داشتند.(البته تاسیس شبکه پیچیده وکلا در زمان امام جواد صورت گرفت و در زمان امام هادی ادامه یافت و یکی از فواید آن آماده کردن مردم برای غیبت امام مهدی-علیهم السلام- بود)
2-در دست بودن احادیث و معارف محدود از امام هادی(علیه السلام) به علت ممانعت حکومت عباسی.
آیا دشمن به این مقدار بسنده می کند؟
در جواب باید گفت: متأسفانه دشمن با برنامه ای از پیش طراحی شده سعی در تخریب تمام اعتقادات شیعی و مسلمانان دارد، پس ساده انگارانه است که گمان کنیم دشمن به همین مقدار بسنده می کند. به نظر میرسد دشمن می خواهد ابتدا قداست شکنی از ائمه اطهار کند تا برای مراحل بعدی، کارش راحتتر باشد.
حال ما باید چه کنیم؟
آنچه به نظر میرسد این است که افزایش معارف شیعی خصوصا معارف رسیده از امام هادی(علیه السلام) یکی از بهترین کارها باشد؛ چراکه یادمان باشد دشمن از جهل ما به معارف و امامان خودمان استفاده کرده وگرنه کلمه حق همیشه برنده بوده است و چنانچه معارف حقّه شیعی گفته شود و در بین مردم گسترش داده شود، دشمن حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
در پایان به حدیثی از امام رضا(علیه السلام) در این مورد اشاره می کنم که کاملا مناسب مطلب بالاست:
الناس لو علموا محاسن کلامنا لا تبعونا(1)
اگر مردم با کلام ما و زیبایی [و حقانیت] آن آشنا شوند و بدان علم پیدا کنند حتما بسوی ما می آیند و تابع ما می شوند.

پی نوشت:
(1) معانى الأخبار ، ص 180، ح 1 و عیون اخبار الرضا (ع)  ج 1 ص 275

]]>
اختلاف اساسی شیعه و سنی 2013-04-07T17:31:23+01:00 2013-04-07T17:31:23+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/58 حجت پورمحمد بسم الله الرحمن الرحیمشیعه و سنی با اینکه در بسیاری از موارد و اصول هم خوانی و اشتراک دارند ، در مواردی نیز اختلاف دارند. در بیان منشأ اساسی اختلاف شیعه و سنی، مسئله ولایت اساسی ترین مطلب است.شیعه معتقد است که امام داراری مقام عصمت است و باید از سوی خدا مورد گزینش قرار گیرد، لکن سنی می گوید امام ، معصوم نیست و می تواند توسط مردم انتخاب شود.از آنجا که حاکمیت بعد از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلّم) از برای امام است، ایشان باید دارای شرایطی باشد تا امامت و حاکمیت وی متمایز از سایر حکّام باشد
بسم الله الرحمن الرحیم
شیعه و سنی با اینکه در بسیاری از موارد و اصول هم خوانی و اشتراک دارند ، در مواردی نیز اختلاف دارند. در بیان منشأ اساسی اختلاف شیعه و سنی، مسئله ولایت اساسی ترین مطلب است.
شیعه معتقد است که امام داراری مقام عصمت است و باید از سوی خدا مورد گزینش قرار گیرد، لکن سنی می گوید امام ، معصوم نیست و می تواند توسط مردم انتخاب شود.
از آنجا که حاکمیت بعد از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلّم) از برای امام است، ایشان باید دارای شرایطی باشد تا امامت و حاکمیت وی متمایز از سایر حکّام باشد. وجه تمایز حاکمیت امام از بقیّه حکّام دوری از خطا و اشتباه بودن تصمیمات ایشان است.
نمی شود امام کسی باشد که در حاکمیت خود اشتباه و خطا داشته باشد چرا که در غیر این صورت غیر از اینکه اعتماد مردم به وی سلب می شود، در راهی که مردم راهنمایی کرده، مردم را به خطا انداخته است گرچه بگوییم او گناهی ندارد.

]]>
سکوت علی (ع) 2013-04-01T15:50:38+01:00 2013-04-01T15:50:38+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/57 حجت پورمحمد بسم الله الرحمن الرحیمابتدا آغاز سال جدید را تبریک عرض می کنم و از خدا خواهانم تا سالی با برکت و عزّت عنایت فرماید؛ و ایام فاطمیه را نیز تسلیت می گویم.یکی از شبهاتی که وهابی ها در مورد شهادت دختر نبی مکرّم اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم)، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مطرح می کنند بحث سکوت حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام) در قبال شهادت بنت رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلّم) می باشد. وهابی ها شبهه می کنند که چرا حضرت علی(علیه السلام) در قبال شهادت حضرت فاطمه زهرا سکوت بسم الله الرحمن الرحیم
ابتدا آغاز سال جدید را تبریک عرض می کنم و از خدا خواهانم تا سالی با برکت و عزّت عنایت فرماید؛ و ایام فاطمیه را نیز تسلیت می گویم.
یکی از شبهاتی که وهابی ها در مورد شهادت دختر نبی مکرّم اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم)، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مطرح می کنند بحث سکوت حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام) در قبال شهادت بنت رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلّم) می باشد.
وهابی ها شبهه می کنند که چرا حضرت علی(علیه السلام) در قبال شهادت حضرت فاطمه زهرا سکوت کرد. وهابی ها با این اشکال نتیجه می گیرند که اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است.
در جواب به این اشکال گفته می شود:
اول اینکه در کتب اهل تسنن و نیز تشیع اصل سکوت حضرت علی مورد انکار است، چرا که به عنوان نمونه آلوسی، یکی از مفسرین مشهور اهل تسنن در تفسیر خود آورده است:
(عمر با غلاف شمشیر به پهلوی مبارک فاطمه و با تازیانه به بازوی حضرت زد. فاطمه صدا زد: «یا ابتاه» ،علی(ع) ناگهان از جا برخاست وگریبان عمر را گرفت و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید)
تفسیر آلوسی :3/124 .
]]>
حقوق غیر بشری 2013-03-09T16:09:40+01:00 2013-03-09T16:09:40+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/56 حجت پورمحمد بسم الله الرحمن الرحیمحقوق بشر؛ کلمه ای که این روزها بسیار متمسک قرار می گیرد؛ فردی هم به اسم احمد شهید، مدتی قبل به عنوان ناظر حقوق بشر به کشورمان ایران آمد تا از وضعیت حقوق بشر در ایران گزارشی تهیه کند و در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد آنرا ارائه دهد.فارغ از اینکه گزارش احمد شهید آیا یک گزارش صرف حقوق بشری بوده یا مطامع و خواسته های سیاسی عده ای از کشورهای غربی در آن دخیل بوده؟ تنها به مبنای این گزارش خواهم پرداخت.اعلامیه ای که امروز به اعلامیه حقوق بشر معروف است ب بسم الله الرحمن الرحیم

حقوق بشر؛ کلمه ای که این روزها بسیار متمسک قرار می گیرد؛ فردی هم به اسم احمد شهید، مدتی قبل به عنوان ناظر حقوق بشر به کشورمان ایران آمد تا از وضعیت حقوق بشر در ایران گزارشی تهیه کند و در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد آنرا ارائه دهد.

فارغ از اینکه گزارش احمد شهید آیا یک گزارش صرف حقوق بشری بوده یا مطامع و خواسته های سیاسی عده ای از کشورهای غربی در آن دخیل بوده؟ تنها به مبنای این گزارش خواهم پرداخت.

اعلامیه ای که امروز به اعلامیه حقوق بشر معروف است بعد از جنگ جهانی دوم که ملتها از جنگ خسته شده بودند، به منظور سامان دادن به وضعیت زندگی فرد و اجتماع انسانی پدید آمد. نویسندگان این اعلامیه، موادی را آماده کردند و آنرا به رأی اعضای سازمان ملل متحد گذاشته شد که بعد از تصویب، در مورد اعضای سازمان ملل متحد لازم الاجرا باشد.

این اعلامیه مشتمل بر مواد خوبی است لکن با توجه به اینکه توسط عده ای از کشورهای غربی تنظیم شده بود و بر مبنای باورهای غربی پایه گذاری شده بود در پاره ای از مواد برای کشورهای غیر غربی و نیز افرادی در خود غرب ایجاد مشکل کرد.

به این ماده توجه فرمایید:

]]>
میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق مبارک 2013-01-28T20:13:47+01:00 2013-01-28T20:13:47+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/55 حجت پورمحمد بسم الله الرحمن الرحیمبالاخره هفده ربیع الاول رسید . در چنین شبی دو نوزاد مبارک به این دنیا قدم گذاشتن که که شاید بشه گفت به ترتیب بزرگترین اثر رو بر پیکره بشر و شیعه داشتن.نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم ) که حسابشون معلومه و کسی درش شک نداره که وجود مقدس این بزرگوار چه برکتی داشت . با ظهور اسلامی که ایشون پیام آورش بود بسیاری از پیشرفتها برای بشر حاصل شد و بسیاری از انحرافات بشر اصلاح گردید.بشر قبل از نبی مکرم اسلام برای زندگی ، بجز قدرت و شهوت حیوانی به چیز دیگری فکر نمی کرد ؛ تا بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره هفده ربیع الاول رسید . در چنین شبی دو نوزاد مبارک به این دنیا قدم گذاشتن که که شاید بشه گفت به ترتیب بزرگترین اثر رو بر پیکره بشر و شیعه داشتن.

نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم ) که حسابشون معلومه و کسی درش شک نداره که وجود مقدس این بزرگوار چه برکتی داشت . با ظهور اسلامی که ایشون پیام آورش بود بسیاری از پیشرفتها برای بشر حاصل شد و بسیاری از انحرافات بشر اصلاح گردید.

بشر قبل از نبی مکرم اسلام برای زندگی ، بجز قدرت و شهوت حیوانی به چیز دیگری فکر نمی کرد ؛ تا جائیکه شاهنشاهان و فراعنه ادعای خدایی میکردن و ملتها اونا رو پرستش میکردن. فاصله های طبقاتی وحشتناکی وجود داشت که به هیچ وجه کسی حتی نمی تونست تخیّل کنه روزی وضع درست میشه و اون ارزشهای پوسیده جاشون رو به ارزشهای انسانی همیشه نو میده.
]]>
کارنامه ما و تحریم 2012-10-13T05:32:00+01:00 2012-10-13T05:32:00+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/54 حجت پورمحمد این روزا همه جا بحث از مسایل اقتصادیه.بعضی ها از گرانی ها منالن و بعضی ها این مسایل رو ریشه یابی میکنن.البته نمی خوام در مورد گرونی و مسائل اقتصادی بنویسم بلکه میخوام در مورد یه مسئله ای باهاتون صحبت کنم که این روزا دوست و دشمن روش زیاد دارن میگن.تحریم های اقتصادیآره میخوام در این مورد بنویسم.اینکه اصلا این تحریم ها برا چی بوده؟ما چیکار کردیم در این مدت تحریم؟دشمن چیکار کرد؟چیزی که در اولین وهله به ذهن آدم میرسه که بالاخره این تحریمها باعث یه مشکلاتی شده اما ما با این مشکلات چه کردیم و چه باید

این روزا همه جا بحث از مسایل اقتصادیه.بعضی ها از گرانی ها منالن و بعضی ها این مسایل رو ریشه یابی میکنن.البته نمی خوام در مورد گرونی و مسائل اقتصادی بنویسم بلکه میخوام در مورد یه مسئله ای باهاتون صحبت کنم که این روزا دوست و دشمن روش زیاد دارن میگن.تحریم های اقتصادی

آره میخوام در این مورد بنویسم.اینکه اصلا این تحریم ها برا چی بوده؟ما چیکار کردیم در این مدت تحریم؟دشمن چیکار کرد؟

چیزی که در اولین وهله به ذهن آدم میرسه که بالاخره این تحریمها باعث یه مشکلاتی شده اما ما با این مشکلات چه کردیم و چه باید بکنیم؟

همتون بهتر از من میدونید که تحریم های اقتصادی در دوره ای بر علیه کشورمون شروع شد که ما تازه انقلاب کرده بودیم و بلافاصله هم وارد جنگ شدیم.اون روز غرب و شرق بر علیه ما بود.اونا به خیال خودشون با این کار میخواستن نظام اسلامی رو از بین ببرن.8 سال جنگ همراه با تحریم بر علیه کشور میتونست هر کشور و نظامی رو به زانو دربیاره؛اما ما چه کردیم؟آیا ما هم به زانو در اومدیم؟

اون روز ما از لحاظ پیشرفتهای صنعتی و اقتصادی و علمی به حدی در رتبه های پایین بودیم که یه کشور عقب مانده کامل محسوب میشدیم.وضع سواد در کشور ما بحدی پایین بود که امام امت برای پر کردن این خلأ دستور به تشکیل نهضت سواد آموزی دادند.شهرها و روستامون از لحاظ بهداشت و آموزش وضعیت مناسبی نداشت.هر روز برق قطع میشد.آب آشامیدنی بهداشتی در همه شهرها نبود،درصد بسیار ناچیزیی از جامعه وسایل رفاهی مانند خودرو داشتن ووو.شما حساب کنید در اون وضعیت،نظام جنگ رو هم اداره میکرد.

]]>
آزادی برابری برادری 2012-09-27T03:27:12+01:00 2012-09-27T03:27:12+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/53 حجت پورمحمد با عرض سلاماخیرا شعار کشور فرانسه رو شنیدم.جالب بود:آزادی برابری برادری(liberté égalité fraternité)البته نه از این نظر که شعار زیبایی باشه چون به نظرم شعار (استقلال آزادی جمهوری اسلامی)خیلی پر محتواتر و رساتره.اما اونچه که برام جالب بود رفتار دولت فرانسه در مورد توهین به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) بود چرا کهاولا با بند آخر شعارشون(یعنی برادری) توهین به افراد خصوصا به پیامبر اسلام نمی سازه.چون اگه قراره انسانها برادر همدیگه باشن و با این چشم به همدیگه نگاه کنیم اونوقت توهین به افراد ، نقض با عرض سلام
اخیرا شعار کشور فرانسه رو شنیدم.جالب بود:آزادی برابری برادری(liberté égalité fraternité)
البته نه از این نظر که شعار زیبایی باشه چون به نظرم شعار (استقلال آزادی جمهوری اسلامی)خیلی پر محتواتر و رساتره.اما اونچه که برام جالب بود رفتار دولت فرانسه در مورد توهین به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) بود چرا که
اولا با بند آخر شعارشون(یعنی برادری) توهین به افراد خصوصا به پیامبر اسلام نمی سازه.چون اگه قراره انسانها برادر همدیگه باشن و با این چشم به همدیگه نگاه کنیم اونوقت توهین به افراد ، نقض اون بند از شعارشونه.
ثانیا اگه برابری رو شعار خودشون میدونن چرا به غیر مسلمونا اجازه اظهار مخالفت در مورد مسایل مختلف میدن اما در مورد توهین به پیامبر اسلام به مسلمونا اجازه نمی دن اعتراضشون رو حتی در حد مسالمت آمیز انجام بدن؟
ثالثا اگه به آزادی معتقدن چرا به  بانوان مسلمان که میخوان حجابشون رو داشته باشن و با این کارشون هیچ نوعی از اخلال در امنیت رو مرتکب نمی شن،اجازه تحصیل نمیدن؟
             
واقعا در چه زمانی هستیم؟

]]>
مراتب عصمت برای افراد مختلف 2012-09-10T20:58:47+01:00 2012-09-10T20:58:47+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/52 حجت پورمحمد (خداییش چی فکر کردی؟فکر کردی همه مثل ما هستن؟نه بابا.کسایی هستن که حتی یه گناه کوچیک هم به فکرشون نمی رسه.نمونه اش همین آیت الله بهجت(رضوان الله تعالی علیه)،یا علامه طباطبایی(رحمة الله علیه)؛واقعا تندیس تقوا بودن.اینا رو یه جوون به دوستش میگفت.برام جالب بود.خدا چی میشه بعضی ها به این مقامات میرسن.تو راه خونه همش تو این فکر بودم.به نظرت واقعا چرا و چطوری؟البته شاید (چراش) مهم نباشه ولی (چطوریش) که مهمه.       (خداییش چی فکر کردی؟فکر کردی همه مثل ما هستن؟نه بابا.کسایی هستن که حتی یه گناه کوچیک هم به فکرشون نمی رسه.نمونه اش همین آیت الله بهجت(رضوان الله تعالی علیه)،یا علامه طباطبایی(رحمة الله علیه)؛واقعا تندیس تقوا بودن.
اینا رو یه جوون به دوستش میگفت.برام جالب بود.خدا چی میشه بعضی ها به این مقامات میرسن.تو راه خونه همش تو این فکر بودم.
به نظرت واقعا چرا و چطوری؟البته شاید (چراش) مهم نباشه ولی (چطوریش) که مهمه.
      
]]>
استغفار انبیاء 2012-08-29T08:02:22+01:00 2012-08-29T08:02:22+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/51 حجت پورمحمد رضا یه شاگرد زرنگه که تمام نمراتش بالای نوزده و نیم  بوده اون اصلا به کمتر از19 نمره نمی گفت بلکه اون رو بدبختی میدونستدنیا رو سرش خراب میشد اگه کمتر از نوزده و نیم میشدعوضش سیاوش خدا خدا میکرد تا یه 12 یا 13 بگیره تا بتونه پاس کنهاون اگه سیزده و نیم میگرفت دیگه شاهکار کرده بودبه نظرت این دو نفر با هم فرقی ندارن؟شاید هر دوشون برا نمره دارن درس می خونن اما این کجا و آن کجا؟حالا فرض کن فردی که در روز 10 میلیون کاسب بود یه روز بخاطر یه مهمونی 5 میلیون کاسب بش رضا یه شاگرد زرنگه که تمام نمراتش بالای نوزده و نیم  بوده اون اصلا به کمتر از19 نمره نمی گفت بلکه اون رو بدبختی میدونستدنیا رو سرش خراب میشد اگه کمتر از نوزده و نیم میشدعوضش سیاوش خدا خدا میکرد تا یه 12 یا 13 بگیره تا بتونه پاس کنهاون اگه سیزده و نیم میگرفت دیگه شاهکار کرده بود

به نظرت این دو نفر با هم فرقی ندارن؟شاید هر دوشون برا نمره دارن درس می خونن اما این کجا و آن کجا؟حالا فرض کن فردی که در روز 10 میلیون کاسب بود یه روز بخاطر یه مهمونی 5 میلیون کاسب بشه.چقدر ناراحت میشه؟

در مورد استغفار انبیاء(که سلام خدا بر ایشان باد) مثالای بالایی صادقه.وقتی پیغمبری بخاطر یه اشتباه کوچیک که اصلا گناه هم نبوده بلکه نهایتا مکروه بوده،چنان استغفار میکنه که شنونده خیال میکنه (نعوذ بالله) تمام گناهای ممکن رو ایشون انجام داده.

]]>
یونس پیامبر و صبر در برابر مشکلات 2012-08-22T04:27:53+01:00 2012-08-22T04:27:53+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/50 حجت پورمحمد با سلام.طاعات و عبادات همگی دوستان مقبول درگاه احدیت قرار بگیره.آمینخسته از دست مردمی بود که سالیان سال براشون از ایمان به خداوند یکتا گفته بود ولی اونا به کفرشون اصرار میکردن.دلش خیلی آزرده بود.به هیچ یک از دعوتهای این پیامبر الهی مومن نشده بودن.آخر سر با دلی اندوهگین مردمی رو که در حقش و در حق خدا ظلم زیادی انجام داده بودن،رها کرد و تصمیم گرفت از کنارشون که از یونس طلب عذاب کرده بود دور بشه تا خدا اونا رو عذاب کنه.بعد از ترک مردم،وقتی مردم نشانه های شروع عذاب رو مشاهده کردن به فرموده های پیامب با سلام.طاعات و عبادات همگی دوستان مقبول درگاه احدیت قرار بگیره.آمین

خسته از دست مردمی بود که سالیان سال براشون از ایمان به خداوند یکتا گفته بود ولی اونا به کفرشون اصرار میکردن.دلش خیلی آزرده بود.به هیچ یک از دعوتهای این پیامبر الهی مومن نشده بودن.آخر سر با دلی اندوهگین مردمی رو که در حقش و در حق خدا ظلم زیادی انجام داده بودن،رها کرد و تصمیم گرفت از کنارشون که از یونس طلب عذاب کرده بود دور بشه تا خدا اونا رو عذاب کنه.بعد از ترک مردم،وقتی مردم نشانه های شروع عذاب رو مشاهده کردن به فرموده های پیامبر خدا ایمان آوردن و با هزاران اندوه و پشیمونی به درگاه خدا توبه کردن.خدا هم که ارحم الراحمینه.

]]>
راه‏های شناخت حقّ در نهج البلاغه 2012-08-10T18:04:25+01:00 2012-08-10T18:04:25+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/49 حجت پورمحمد ملاقات علی و فاطمه باشد تماشائی ××× ز مظلومی کند، مظلومه ای پذیرائی جا داره که ابتدای مطلب، شهادت امام عدل و حقّ رو به همه کاربرای عزیز، تسلیت بگم.                        با خودم فکر می کردم، گفتم به این مناسبت از کدوم یکی از پندهای حضرت امیر (علیه السلام)، درس بگیریم تا چراغی باشه توی تاریکی این دنیایکی از هزار فائده ای که حکومت چهار سال و نه ماهه حضرت داشته، روشن کردن راه برای حکومت های اسلامیه، هم برا حاکمان و هم برا مردمی که ت ملاقات علی و فاطمه باشد تماشائی ××× ز مظلومی کند، مظلومه ای پذیرائی
جا داره که ابتدای مطلب، شهادت امام عدل و حقّ رو به همه کاربرای عزیز، تسلیت بگم.
                       
با خودم فکر می کردم، گفتم به این مناسبت از کدوم یکی از پندهای حضرت امیر (علیه السلام)، درس بگیریم تا چراغی باشه توی تاریکی این دنیا

یکی از هزار فائده ای که حکومت چهار سال و نه ماهه حضرت داشته، روشن کردن راه برای حکومت های اسلامیه، هم برا حاکمان و هم برا مردمی که تو اوضاع مختلف سیاسی قرار می گیرن.

خطاب ما اینجا به مسئولین نیست، ما می خوایم نشونه های حقّ رو از لابلای نهج البلاغه برای اوضاع فعلی جامعه خودمون، بیان کنیم.

راه‏های شناخت حقّ در نهج البلاغه

توی نهج البلاغه نکات قشنگ و جالبی در مورد نشانه های حقّ و باطل اومده که دو تا از اونا رو اینجا براتون یادآور می شم:
]]>
مسیحیت و یهودیت وعصمت انبیاء 2012-08-01T19:05:04+01:00 2012-08-01T19:05:04+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/48 حجت پورمحمد با سلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان در این ماه مبارکعصمت پیامبران در ادیان دیگه هم با کمی فرق مطرحه(البته نقطه قوت عصمت در کلام اسلام نسبت به این ادیان در همون فرقهاس)عصمت پیامبرا در یهود:پیامبر از در دیدگاه یهود "دهان خدا"هستش و هر چه نبی بگه خدا میگه.گرچه این تعبیر نشون دهنده عصمت نبی در دریافت و ابلاغ وحی رو میرسونه،اما در همین کتاب مقدس یهود یعنی تورات اعمال ناشایست و ناپسندی رو به انبیا نسبت میده(که اتفاقا یکی از دلایل تحریف تورات همین موارده)       با سلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان در این ماه مبارک

عصمت پیامبران در ادیان دیگه هم با کمی فرق مطرحه(البته نقطه قوت عصمت در کلام اسلام نسبت به این ادیان در همون فرقهاس)

عصمت پیامبرا در یهود:پیامبر از در دیدگاه یهود "دهان خدا"هستش و هر چه نبی بگه خدا میگه.گرچه این تعبیر نشون دهنده عصمت نبی در دریافت و ابلاغ وحی رو میرسونه،اما در همین کتاب مقدس یهود یعنی تورات اعمال ناشایست و ناپسندی رو به انبیا نسبت میده(که اتفاقا یکی از دلایل تحریف تورات همین موارده)

      

]]>
مشروب "مسجد الأقصی" هم تولید شد! 2012-07-31T11:54:38+01:00 2012-07-31T11:54:38+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/47 حجت پورمحمد در واکنش به اعتراض مسلمانان به این اقدام، مسئولان این شرکت با هدف کاهش فشارها، اعلام کردند که هدف از تولید این مشروب، عرضه آن به بازار کشورهای اروپایی و نیز "اسرائیل" بوده است.به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا یک شرکت تولید مشروبات الکلی، مشروبی جدید تولید کرده که بر روی بطری آن عکس "مسجد الأقصی" را درج کرده است.اقدام توهین آمیز و تحریک برانگیز این شرکت تولید مشروبات الکلی، موجب خشم و اعتراض مسلمانان شده و چنین کاری را رفتاری ضد اسلامی دانستند. در واکنش به اعتراض مسلمانان به این اقدام، مسئولان ای در واکنش به اعتراض مسلمانان به این اقدام، مسئولان این شرکت با هدف کاهش فشارها، اعلام کردند که هدف از تولید این مشروب، عرضه آن به بازار کشورهای اروپایی و نیز "اسرائیل" بوده است.
به گزارش شیعه آنلاین، اخیرا یک شرکت تولید مشروبات الکلی، مشروبی جدید تولید کرده که بر روی بطری آن عکس "مسجد الأقصی" را درج کرده است.

اقدام توهین آمیز و تحریک برانگیز این شرکت تولید مشروبات الکلی، موجب خشم و اعتراض مسلمانان شده و چنین کاری را رفتاری ضد اسلامی دانستند. 

در واکنش به اعتراض مسلمانان به این اقدام، مسئولان این شرکت با هدف کاهش فشارها، اعلام کردند که هدف از تولید این مشروب، عرضه آن به بازار کشورهای اروپایی و نیز "اسرائیل" بوده است. 

گفتنی است حدود دو هفته پیش نیز در خبری که در شیعه آنلاین منتشر شد، اعلام کردیم که در کشور امارات متحده عربی شرکت "ایکیا" که تولید کننده مشروبات الکلی است، مشروبی با نام "عمر" (خلیفه دوم اهل سنت) تولید و وارد بازار کرده است.

شرکت "ایکیا" در سایت خود اعلام کرده که این محصول را علاوه بر امارات، وارد بازار کشورهای عربستان سعودی و بحرین نیز خواهد کرد.

http://www.shia-online.ir

]]>
عصمت،ارزشی برای معصومین 2012-07-20T09:11:53+01:00 2012-07-20T09:11:53+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/46 حجت پورمحمد اون میدونست که سیگار کشیدن براش ضرر داشت بنابراین حتی فکر سیگار هم به ذهنش خطور نمی کرد.اما دوستش نه،اون سیگار میکشید با اینکه میدونست ضرر داره و از یه طرف مقلد مجتهدی بود که فتوا به حرمت سیگار داده بود.زندگی اونا باهم فرق داشت. بنظرت سیگار نکشیدن بده؟آره البته که خوبه و در حد خودش فضیلتیه برا فرد.اصلا اینکه آدم به دونسته هاش عمل کنه خیلی خوبه.آیت الله بهجت(رضوان الله تعالی علیه) یکی از توصیه های اخلاقی شون همین بود،به ایم مضمون=(عمل به اونچه که از واجبات میدونید و ترک محرماتی که به اون میدونست که سیگار کشیدن براش ضرر داشت بنابراین حتی فکر سیگار هم به ذهنش خطور نمی کرد.اما دوستش نه،اون سیگار میکشید با اینکه میدونست ضرر داره و از یه طرف مقلد مجتهدی بود که فتوا به حرمت سیگار داده بود.زندگی اونا باهم فرق داشت.

بنظرت سیگار نکشیدن بده؟آره البته که خوبه و در حد خودش فضیلتیه برا فرد.اصلا اینکه آدم به دونسته هاش عمل کنه خیلی خوبه.آیت الله بهجت(رضوان الله تعالی علیه) یکی از توصیه های اخلاقی شون همین بود،به ایم مضمون=(عمل به اونچه که از واجبات میدونید و ترک محرماتی که به حرمتش علم دارید و این باعث توفیق عمل میشهو علم به چیزایی که نمیدونیم رو در پی میاره)

در مورد پیامبرا و امامان(که سلام خدا بر همشون) از ابتدای بچگی عصمت براشون تفضل میشد.البته اگه بخواییم دقیق بگیم علم به گناه و اینکه مورد رضای خدا نیس به ایشون داده میشد و این باعث میشد به طرف گناه نرن.مثل اون جوون که با داشتن علم به ضرر سیگار به طرف سیگار نمیره.همون طور که گفتم اینم فضیلته.بر خلاف بعضیا که فکر میکنن چون این  علم از طرف خدا داده شده پس گناه نکردن برا ایشون فضیلتی نداره.سیگار نکشیدن برا فردی که از ضررش آگاهه مگه فضیلت نیست؟برا کسی هم که میتونه و قدرت گناه کردن داره و لی گناه نمیکنه فضیلته.

آیاتی در قرآن کریم داریم که انبیاء و پیامبر اکرم رو از هرگونه گناه و شرکی برحذر میکنه.اگه عصمت اختیاری نبود و تفضل خدا باعث بی ارزش بودن عصمت ایشون رو در پی داشت،این آیات بی معنی میشد.(1)

]]>
عصمت ذاتی یا اکتسابی؟ 2012-07-16T10:45:59+01:00 2012-07-16T10:45:59+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/45 حجت پورمحمد جاتون خالی رفته بودیم یکی از باغ های خارج از شهر که رودخانه کوچکی هم از کنارش رد می شد.اونجا یک سنگی رو بلند کردم دیدم اوه لونه مورچه ها زیرشه ولی یه چیزهایی به صورت منظم و تر و تمیز هم اونجا بود که فکر کنم اذوقه شان بود.بهرحال یکی اونا رو هدایت کرده که بدون خطا این کارهارو پیش می برن و به نوعی عصمت دارن.حالا ببینیم عصمت پیامبرا هم کنترل شده و قدرتی است که خدا ذاتا در ایشون قرار داده یا اکتسابیه؟عصمت بخاطر لیاقتی که پیامبرا داشتن خدا در ذات ایشون قرار داده بدون اینکه مجبور باشن. جاتون خالی رفته بودیم یکی از باغ های خارج از شهر که رودخانه کوچکی هم از کنارش رد می شد.اونجا یک سنگی رو بلند کردم دیدم اوه لونه مورچه ها زیرشه ولی یه چیزهایی به صورت منظم و تر و تمیز هم اونجا بود که فکر کنم اذوقه شان بود.
بهرحال یکی اونا رو هدایت کرده که بدون خطا این کارهارو پیش می برن و به نوعی عصمت دارن.حالا ببینیم عصمت پیامبرا هم کنترل شده و قدرتی است که خدا ذاتا در ایشون قرار داده یا اکتسابیه؟
عصمت بخاطر لیاقتی که پیامبرا داشتن خدا در ذات ایشون قرار داده بدون اینکه مجبور باشن.
]]>
عشق به معبود،عامل عصمت 2012-07-10T08:59:01+01:00 2012-07-10T08:59:01+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/44 حجت پورمحمد عاشقی که واقعا در عشقش جدیه میتونه بغیر خواسته معشوقش عمل کنه؟میتونه یه کاری رو انجام بده که معشوقشو ناراحت کنه؟در مورد پیامبرا و ائمه هم همینه،یعنی علاقه و عشق شدید به پروردگار باعث میشه این بزرگواران به سمت گناه نرن. عاشقی که واقعا در عشقش جدیه میتونه بغیر خواسته معشوقش عمل کنه؟میتونه یه کاری رو انجام بده که معشوقشو ناراحت کنه؟در مورد پیامبرا و ائمه هم همینه،یعنی علاقه و عشق شدید به پروردگار باعث میشه این بزرگواران به سمت گناه نرن.
]]>
پی بردن ناسا به معجزه پیامبر(دو نیم شدن ماه) 2012-06-19T13:54:18+01:00 2012-06-19T13:54:18+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/43 حجت پورمحمد                                سازمان فضانوردی ناسا ” به پدیده دو نیمه شدن کره ی ماه و سپس پیوند خوردن این دو قسمت به یکدیگر پی برد.پایگاه اینترنتی روزنامه ی عربی ” الوطن ” چاپ آمریکا به نقل از یک محقق علوم فلکی در این زمینه نوشت: سفینه ی فضایی آمریکایی ” کلمنتاین ” که سالها در مدار کره ی ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ی ماه صدها سال پیش به دو نیمه ی مساوی تقسیم شده و دوباره به یکدیگر                               
سازمان فضانوردی ناسا ” به پدیده دو نیمه شدن کره ی ماه و سپس پیوند خوردن این دو قسمت به یکدیگر پی برد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ی عربی ” الوطن ” چاپ آمریکا به نقل از یک محقق علوم فلکی در این زمینه نوشت: سفینه ی فضایی آمریکایی ” کلمنتاین ” که سالها در مدار کره ی ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ی ماه صدها سال پیش به دو نیمه ی مساوی تقسیم شده و دوباره به یکدیگر متصل شدند.

این محقق اردنی با ارسال گزارشی به ناسا آنان را نسبت به این موضوع مطلع ساخت که مسلمانان، این پدیده را متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش می دانند و مرتبط به معجزه ای از پیامبر اسلام (ص) به نام ” شق القمر” است. ناسا هیچ تفسیری برای کشف خود نیافته است. زیرا این اتفاق نادر تا کنون برای هیچ جرم آسمانی به وقوع نپیوسته است.

آیات اولیه سوره قمر حاکی از این است که ماه در گذشته شکاف عظیمی برداشته و دو نیم شده است و عکس‌هایی که توسط فضانوردان موسسه ناسا از سطح کره ماه گرفته شده است شکاف‌هایی را بر روی این کره نشان می‌دهد که وقوع این معجزه عظیم را اثبات می‌کند.

سوره القمر:(آیه1)

  اقْترَبَتِ الساعَةُ وَ انشقَّ الْقَمَرُ

قیامت بسیار نزدیك شد ، و قرص ماه دو نیم گشت

آیا این نشانه ها دلیل بر نبوت پیامبر(ص) و وجود خدای متعالی نیست؟
(منبع: http://www.wonders-of-god.mihanblog.com)

]]>
عصمت پیامبران از نگاه قرآن کریم 2012-06-01T08:37:39+01:00 2012-06-01T08:37:39+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/42 حجت پورمحمد 1-شیطان به عزت خدا قسم میخوره که همه مردم را گمراه میکند مگر مخلصین را:(قال فبعزتک لاغوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین)آیه 82 و 83 سوره مبارکه ص.و این نیست مگر بدلیل عصمتی که از گناه و گمراهی دارند.حال این "مخلصین و معصومین" چه کسانی هستند؟قرآن توضیح میدهد که مخلصین همان پیامبران هستند:(و اذکر فی الکتاب موسی انه کان مخلصا و کان رسولا نبیا=آیه 51 سوره مبارکه مریم)(کذلک لنصرف عنه السوء و الفحشاء انه من عبادنا المخلصین= آیه 24 سوره مبارکه یوسف)2-قران کریم اطاعت از پیامبران را به صورت مطلق واجب 1-شیطان به عزت خدا قسم میخوره که همه مردم را گمراه میکند مگر مخلصین را:(قال فبعزتک لاغوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین)آیه 82 و 83 سوره مبارکه ص.
و این نیست مگر بدلیل عصمتی که از گناه و گمراهی دارند.
حال این "مخلصین و معصومین" چه کسانی هستند؟قرآن توضیح میدهد که مخلصین همان پیامبران هستند:
(و اذکر فی الکتاب موسی انه کان مخلصا و کان رسولا نبیا=آیه 51 سوره مبارکه مریم)
(کذلک لنصرف عنه السوء و الفحشاء انه من عبادنا المخلصین= آیه 24 سوره مبارکه یوسف)
2-قران کریم اطاعت از پیامبران را به صورت مطلق واجب کرده(و ما ارسلنا من رسول الا لیطاع باذن الله=آیه 64 سوره مبارکه نساء)و این بخاطر اینه که اطاعت از ایشان در راستای اطاعت از خداست.
3-آیه 134 سوره بقره میفرماید:عهد ما به ظالمین نمی رسد.(لا ینال عهدی الظالمین).حال مراد از عهد خدا چیست؟بطور خلاصه میشه گفت "منصب الهی".
مراد از ظالم در قرآن،گناهکار است حتی اگر بنظر ما گناه کوچکی باشه.
پس آیه میفرماید:منصب الهی به گناهکار سزا نیست،پس صاحبان مناصب الهی که همون پیامبرانه از هر ظلم و گناهی بدورند.

]]>
گناهایی که بوسیله اعمال خوب بخشیده شده در قیامت مورد بازخواست میشه؟ 2012-02-20T21:58:25+01:00 2012-02-20T21:58:25+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/37 حجت پورمحمد قرآن در آیه 11 سوره هود میفرماید:(ان الحسنات یذهبن السیئات)خوبی ها بدی ها را از بین میبرد.یعنی کارای خوب باعث از بین رفتن آثار کارای بد میشه.و این وعده خداست.(که نشان از بخشندگی خداست)واز وعدش تخلف نمیکنه.اگه انسان گناها رو با آب توبه یا بواسطه اعمال نیک بپوشونه و بخشیده بشه در قیامت در نامه عمل ثبت نمیشه.وقتی در قرآن به از بین رفتن آثار اعمال زشت توسط اعمال خوب وعده میده حتما به اون عمل میشه چون خدا که دروغگو نیست.            

قرآن در آیه 11 سوره هود میفرماید:(ان الحسنات یذهبن السیئات)خوبی ها بدی ها را از بین میبرد.یعنی کارای خوب باعث از بین رفتن آثار کارای بد میشه.و این وعده خداست.(که نشان از بخشندگی خداست)واز وعدش تخلف نمیکنه.

اگه انسان گناها رو با آب توبه یا بواسطه اعمال نیک بپوشونه و بخشیده بشه در قیامت در نامه عمل ثبت نمیشه.وقتی در قرآن به از بین رفتن آثار اعمال زشت توسط اعمال خوب وعده میده حتما به اون عمل میشه چون خدا که دروغگو نیست.            

]]>
میلاد اشرف مخلوقات و فخر کائنات و نیز رییس مذهب مبارک باد 2012-02-10T09:39:09+01:00 2012-02-10T09:39:09+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/35 حجت پورمحمد ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شددل رمیده ما را انیس و مونس شدنگار ما که به مکتب نرفت و خط ننوشتبه غمزه مسأله آموز صد مدرس شد ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار ما که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد
]]>
میلاد پیامبر رحمت و امام صادق (علیهم السلام) بر تمامی خداپرستان مبارک باد 2012-02-07T22:28:12+01:00 2012-02-07T22:28:12+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/34 حجت پورمحمد به بهانه این میلاد فرخنده به نظرم اومد بهتره یه سوال عقایدی رو مطرح کنم و مطالبی رو در موردش بنویسم.منتظر نظرات شما هم هستم.حدیث (لولاک لما خلقت الافلاک=اگر تو نبودی عالمیان را خلق نمی کردم) را شاید شنیدین.این حدیث در مورد حضرت فاطمه زهرا و علی (ع) است.سوالی که مطرحه اینه:پس خلقت پیامبر هم به دلیل خلقت حضرت علی و فاطمه است؟اما جواب:وقتی حدیثی رو میبینیم باید پیرامون اون حدیث،بقیه احادیث رو هم بررسی کرد.در حدیثی امام باقر (ع) میفرماید:اولین مخلوق خداوند محمد (ص) و عترت (خانواده) هدایت شده ا به بهانه این میلاد فرخنده به نظرم اومد بهتره یه سوال عقایدی رو مطرح کنم و مطالبی رو در موردش بنویسم.منتظر نظرات شما هم هستم.
حدیث (لولاک لما خلقت الافلاک=اگر تو نبودی عالمیان را خلق نمی کردم) را شاید شنیدین.
این حدیث در مورد حضرت فاطمه زهرا و علی (ع) است.سوالی که مطرحه اینه:پس خلقت پیامبر هم به دلیل خلقت حضرت علی و فاطمه است؟
اما جواب:وقتی حدیثی رو میبینیم باید پیرامون اون حدیث،بقیه احادیث رو هم بررسی کرد.در حدیثی امام باقر (ع) میفرماید:اولین مخلوق خداوند محمد (ص) و عترت (خانواده) هدایت شده ایشان است.آنان نور واحدی بودند.(نقل به مضمون)
در زیارت جامعه می خوانیم:و ان ارواحکم و طینتکم واحدة. یعنی حقیقت 14 معصوم یک نورند و در این جهت با هم اتحاد دارند. پس وقتی آن روایت می فرماید:(لولاک لما خلقت الافلاک) یعنی این حقیقت واحد (یعنی ائمه) اگر نبودند افلاک و عالمیان را خلق نمی کردم.انها نور واحدند و حقیقتشان یکی است.
]]>
واقعا لازم بود امام زمان از نظرها غایب بشه؟ 2012-02-02T22:21:47+01:00 2012-02-02T22:21:47+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/33 حجت پورمحمد یه چیزی که همیشه ذهنمو مشغول میکنه اینه که واقعا لازم بود امام زمان به غیبت بره؟البته بهتره اینجوری بپرسم(چرا امام زمان به غیبت رفته؟)یه خورده که دقیق میشم به ذهنم اینا میرسه:* امام زمان برا یه عالمه نه برا فقط عربهای سال 255 عراق و عربستان.* اگه امام زمان به غیبت نرفته بود با وجود دشمنی های زیاد با این خاندان(چه از روی کینه و چه بخاطر حفظ منافع شخصی) شاید امام زنده نمی موند.در تاریخ هست که حکومت عباسی که میدونس بعد از امام حسن عسگری،شخصی به دنیا میاد که حکومت الهی رو مستقر میکنه تمام نوزادان پس یه چیزی که همیشه ذهنمو مشغول میکنه اینه که واقعا لازم بود امام زمان به غیبت بره؟البته بهتره اینجوری بپرسم(چرا امام زمان به غیبت رفته؟)
یه خورده که دقیق میشم به ذهنم اینا میرسه:
* امام زمان برا یه عالمه نه برا فقط عربهای سال 255 عراق و عربستان.
* اگه امام زمان به غیبت نرفته بود با وجود دشمنی های زیاد با این خاندان(چه از روی کینه و چه بخاطر حفظ منافع شخصی) شاید امام زنده نمی موند.در تاریخ هست که حکومت عباسی که میدونس بعد از امام حسن عسگری،شخصی به دنیا میاد که حکومت الهی رو مستقر میکنه تمام نوزادان پسر ان زمان را کنترل میکرد.به دفعات بدون اطلاع قبلی به خانه امام حسن عسگری ریختن و همه جا رو گشتن تا بلکه امام مهدی رو پیدا کنند.کار تا جایی حساس بود که تااخرین ساعات شبی که حضرت امام مهدی به دنیا آمدند خود مادر امام زمان هم احساس حاملگی نکرد.بعد از تولد آن حضرت نیز بسیار احتیاط میشد تا حکومت خبر دار نشه.
]]>
واقعا خدا به بعضیها ظلم میکنه؟ 2012-01-28T20:05:09+01:00 2012-01-28T20:05:09+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/32 حجت پورمحمد بنظر میرسه خدا تو کارش هیچ ظلمی نداره.این ماییم که فکر میکنیم ظلمی در حقمون شده.  بعضی از نارسایی ها بخاطر اعمال خودمون یا گذشتگانمونه.اگه امروز من تلاش نکنم فردا امکاناتم در زندگی کم خواهد بود.بچه ام نیز حداقل از لحاظ مادی نسبت به دیگران کمبود خواهد داشت این اولا. ثانیا:عالم پر از تزاحماته.اگه من ماشینم از لحاظ امنیت کمبود داشته باشه یه تصادف ساده هم میتونه مشکل بزرگی رو برام بوجود بیاره(البته بلا بدور خصوصا از من) ثالثا اینکه گاها هم خدا میخواد بندشو امتحان کنه.البته ام بنظر میرسه خدا تو کارش هیچ ظلمی نداره.این ماییم که فکر میکنیم ظلمی در حقمون شده.
 بعضی از نارسایی ها بخاطر اعمال خودمون یا گذشتگانمونه.اگه امروز من تلاش نکنم فردا امکاناتم در زندگی کم خواهد بود.بچه ام نیز حداقل از لحاظ مادی نسبت به دیگران کمبود خواهد داشت این اولا.
ثانیا:عالم پر از تزاحماته.اگه من ماشینم از لحاظ امنیت کمبود داشته باشه یه تصادف ساده هم میتونه مشکل بزرگی رو برام بوجود بیاره(البته بلا بدور خصوصا از من)
ثالثا اینکه گاها هم خدا میخواد بندشو امتحان کنه.البته امتحانای خدا برا رشد بشره نه برای رفوضه شدن.پس وقتی میبینیم کسی در امتحان الهی رفوضه میشه علتش تلاش نکردن خودشه.
]]>
چرا نام امامان در قرآن نیومده با اینکه امامت جزء اصول عقایده ؟ 2012-01-25T17:16:18+01:00 2012-01-25T17:16:18+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/31 حجت پورمحمد قرآن در مورد ائمه بیشتر به معرفی شخصیت ممتاز و برجستگی های ایشون پرداخته تا معرفی خود شخص.وقتی به اوضاع اون زمون ( زمون پیامبر )  نگاه کنیم بعضی از رفتارا رو از عده ای ( از طرف صحابه ) می بینیم که بیشتر به حکمت ذکر نشدن اسم ائمه تو قرآن واقف می شیم:مثلا جابر بن نضر یا حارث بن النعمان الفهری پس از واقعه غدیر با رسول اکرم صحبت کرد،اومد گفت : "خدیا! به ما گفت از طرف خدا آمده و کتاب الهی آورده و ما قبول کردیم و حالا هم پسر عموشو بر ما حاکم می کنه. اگه اون راست میگه سنگی از آسمان قرآن در مورد ائمه بیشتر به معرفی شخصیت ممتاز و برجستگی های ایشون پرداخته تا معرفی خود شخص.
وقتی به اوضاع اون زمون ( زمون پیامبر )  نگاه کنیم بعضی از رفتارا رو از عده ای ( از طرف صحابه ) می بینیم که بیشتر به حکمت ذکر نشدن اسم ائمه تو قرآن واقف می شیم:مثلا جابر بن نضر یا حارث بن النعمان الفهری پس از واقعه غدیر با رسول اکرم صحبت کرد،اومد گفت : "خدیا! به ما گفت از طرف خدا آمده و کتاب الهی آورده و ما قبول کردیم و حالا هم پسر عموشو بر ما حاکم می کنه. اگه اون راست میگه سنگی از آسمان بر ما ببار و ما رو بکش"
با وجود چنین کینه ها با حضرت علی ( ع )، اگه اسم ایشون تو قرآن میومد شاید باعث میشد عده ای از روی کینه قرآن رو تحریف میکردن و اسم ائمه رو از قرآن حذف میکردن.
وقتی رسول خدا در غدیر خم، قبل و بعد از اون، ائمه رو فرد به فرد اسم برده چه لزومی داره اسم ائمه تو قرآن هم باشه؟ با معرفی پیامبر نباید شکی باقی بمونه.
]]>
تفاوت پیامبر و امام 2012-01-25T16:17:48+01:00 2012-01-25T16:17:48+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/30 حجت پورمحمد شأن نبی اینکه راه رو برا مردم آشکار می کنه اما امام مردم رو راهبری می کنه. به همین دلیل  مقام امامت برتر از نبوته.یعنی  نبی فقط پیام خدا رو به مردم میرسونه ولی رهبری نمیکنه (مثل خیلی از پیامبرایی که فقط برا یه قوم خاص  یا یه منطقه کوچیک نبی بودن)اما امام مردم دنیا رو به راه خدا رهبری میکنه. شأن نبی اینکه راه رو برا مردم آشکار می کنه اما امام مردم رو راهبری می کنه. به همین دلیل  مقام امامت برتر از نبوته.یعنی  نبی فقط پیام خدا رو به مردم میرسونه ولی رهبری نمیکنه (مثل خیلی از پیامبرایی که فقط برا یه قوم خاص  یا یه منطقه کوچیک نبی بودن)اما امام مردم دنیا رو به راه خدا رهبری میکنه.
]]>
حضرت زهرا ( س ) برترین زن 2012-01-25T16:07:01+01:00 2012-01-25T16:07:01+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/29 حجت پورمحمد پیامبر می فرماید: مریم سرور زنان جهان در عصر خود بود اما دخترم فاطمه سرور زنان جهان از آغاز تا پایان جهان است.وقتی حدیث رسول اکرم به عنوان مفسر، رو کنار آیه بذاریم: حضرت مریم در نوع تولد حضرت عیسی بر زنان عالم برتری داره نه در چیزای دیگه. در سایر موارد طبق فرموده حضرت رسول ( ص ) حضرت زهرا ( س ) برتره. پیامبر می فرماید: مریم سرور زنان جهان در عصر خود بود اما دخترم فاطمه سرور زنان جهان از آغاز تا پایان جهان است.وقتی حدیث رسول اکرم به عنوان مفسر، رو کنار آیه بذاریم: حضرت مریم در نوع تولد حضرت عیسی بر زنان عالم برتری داره نه در چیزای دیگه. در سایر موارد طبق فرموده حضرت رسول ( ص ) حضرت زهرا ( س ) برتره. ]]> بهشت با صفا 2012-01-24T09:49:46+01:00 2012-01-24T09:49:46+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/28 حجت پورمحمد تو کانون ولایی ای خراسانحریم کبریایی ای خراسانمطاف اولیایی ای خراسانبهشت با صفایی ای خراسانچو من صدها گدا میآید اینجاصدای آشنا می آید اینجاغریب بی نوا می آید اینجامریض بی دوا میآید اینجاکه بوی کربلا میآید اینجادیار اشنایی ای خراسانرضا ما را بدین دربار خواندهبه مشهد رحمتش ما را کشاندهکسی را تا کنون از در نراندهزعشقش ریشه بر دلها نشاندهشعر از:کلامی زنجانی تو کانون ولایی ای خراسان
حریم کبریایی ای خراسان
مطاف اولیایی ای خراسان
بهشت با صفایی ای خراسان
چو من صدها گدا میآید اینجا
صدای آشنا می آید اینجا
غریب بی نوا می آید اینجا
مریض بی دوا میآید اینجا
که بوی کربلا میآید اینجا
دیار اشنایی ای خراسان
رضا ما را بدین دربار خوانده
به مشهد رحمتش ما را کشانده
کسی را تا کنون از در نرانده
زعشقش ریشه بر دلها نشانده
شعر از:کلامی زنجانی
]]>
آیا من مجبورم؟ 2012-01-19T20:11:11+01:00 2012-01-19T20:11:11+01:00 tag:http://sobhsabz.mihanblog.com/post/27 حجت پورمحمد آیا من انسان با توجه به اینکه خدا بر همه چیز آگاه است مجبور نیستم؟این سوالی است که شاید در ذهن هر فردی که قدری در مورد مسائل دینی و اینکه "آیا خدا بر همه چیز علم دارد یا نه؟" مطرح میشود.-خدا بر همه چیز آگاه است و اگر چنین نباشد قدرت خدا در آن مورد ناقص خواهد بود، در حالی که خدا بر همه چیز قدرت دارد.-علم به اینکه "فرد در آینده چه خواهد کرد و چه سرنوشتی خواهد داشت" مساله ای است خدا بر آن نیز باید قادر باشد وگرنه خدا در آن مورد بخصوص(آگاهی از آینده افراد) قدرتش ناقص خواهد بود.-علم خدا به آینده فر آیا من انسان با توجه به اینکه خدا بر همه چیز آگاه است مجبور نیستم؟
این سوالی است که شاید در ذهن هر فردی که قدری در مورد مسائل دینی و اینکه "آیا خدا بر همه چیز علم دارد یا نه؟" مطرح میشود.
-خدا بر همه چیز آگاه است و اگر چنین نباشد قدرت خدا در آن مورد ناقص خواهد بود، در حالی که خدا بر همه چیز قدرت دارد.
-علم به اینکه "فرد در آینده چه خواهد کرد و چه سرنوشتی خواهد داشت" مساله ای است خدا بر آن نیز باید قادر باشد وگرنه خدا در آن مورد بخصوص(آگاهی از آینده افراد) قدرتش ناقص خواهد بود.
-علم خدا به آینده فرد محال نیست، و این علم باعث جبر نمیشود.بطور خلاصه:خداوند بر آنچه که ما از روی اختیار بر میگزینیم آگاه است و این دلیل بر جبر انسان نیست.وقتی از اتوبان کرج-تهران به سوی تهران حرکت میکنیم کسی نمی گوید:"این فرد مجبور است به تهران برسد"،گرچه ما علم داشته باشیم و بدانیم که فرد مورد نظر به تهران خواهد رسید.
پس خداوند بر آنچه از روی اختیار انجام میدهیم علم دارد.
]]>